دانلود فایل های درسی و دانشگاهی

دانلود فایل های درسی و دانشگاهی

دانلود فایل های درسی و دانشگاهی

دانلود فایل های درسی و دانشگاهی

دانلود فایل های درسی و دانشگاهی

۱۰ مطلب در بهمن ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
مقیاس طرحواره های هیجانی لیهی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 13
فرمت فایل docx
حجم فایل 13 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 8
مقیاس طرحواره های هیجانی لیهی

فروشنده فایل

کد کاربری 4674
کاربر

مقیاس طرحواره های هیجانی لیهی

لیهی (1390 )درتلاش برای سنجش طرحواره های هیجانی افراد اقدام به ساختن مقیاس طرحواره های هیجانی کرد.در این مقیاس ما می توانیم میزان طرحواره های هیجانی را در افراد مختلف مورد سنجش قرار دهیم.فرم28 سوالی آن در این تحقیق مورد استفاده قرار گرفته است.مفاهیمی که توسط این مقیاس سنجیده می شوند،اختصاص به سن،گروه،یا بیماری خاصی ندارند. به علاوه، اگر چه این مدل با ترکیب مولفه های شناختی و هیجانی، مدلی جدید به نظر می رسد اما این مدل صرفاً حاصل ترکیب دو مدل شناختی بک- فریمن وطرحواره های شناختی یانگ است که با مدل های تنظیم هیجانی مارشا لینهان درآمیخته شده است.در این مقیاس ما می توانیم 14 نوع طرحواره هیجانی را بسنجیم.این پرسشنامه تا کنون در کشورهای زیادی مورد استفاده قرار گرفته است ومقبولیت فراوانی یافته است.

ب)روش اجرا ونمره گذاری:این مقیاس به روش لیکرت وبه صورت6جوابی می باشد.این مقیاس دارای28 عبارت است که14 زیرمقیاس را در حیطه طرحواره هیجانی می سنجد


در صورت وجود مشکلی در خرید و دانلود این فایل به صورت 24 ساعته با من در ارتباط باشید @wwwlonoirآی دی تلگرام 09214087336شماره تماس پشتیبانی این فایل :

  • bey tooth
  • ۰
  • ۰
پرسشنامه طرحواره های ناسازگار اولیه
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 10
فرمت فایل docx
حجم فایل 22 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 5
پرسشنامه طرحواره های ناسازگار اولیه

فروشنده فایل

کد کاربری 4674
کاربر

پرسشنامه طرحواره های ناسازگار اولیه

هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی مشخصه های روانسنجی پرسشنامه طرحواره های یانگ، شامل پایایی و اعتبار بود نسخه اصلی پرسشنامه طرح واره ها (SQ)، توسط یانگ برای اندازه گیری طرحواره های ناسازگار اولیه (1994) ساخته شده است فرض بر این است که طرحواره های ناسازگار اولیه، پدیدآیی و تداوم اختلالات روان شناختی را تحت تاثیر قرار می دهند تحلیل عاملی نسخه 205 سوالی پرسشنامه طرح واره ها، طرح واره های پیشنهادی یانگ را تایید کرد شکل کوتاه پرسشنامه طرح واره ها (SQ-SF) برای اندازه گیری 15 طرحواره ناسازگار اولیه (یانگ، 1998) بر اساس فرم اصلی ساخته شد. در مطالعه حاضر ویژگی های روان سنجی SQ-SF در یک نمونه دانشجویی (n 387) از دانشگاه های تهران بررسی شد. در تحلیل عاملی با استفاده از روش مولفه های اصلی یازده عامل استخراج شد. در این پژوهش، همچنین رابطه خرده مقیاس های SQ-SF و SCL25 مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان داد که پرسشنامه SQ-SF دارای اعتبار سازه کافی برای استفاده در جامعه دانشجویان می باشد.


در صورت وجود مشکلی در خرید و دانلود این فایل به صورت 24 ساعته با من در ارتباط باشید @wwwlonoirآی دی تلگرام 09214087336شماره تماس پشتیبانی این فایل :

  • bey tooth
  • ۰
  • ۰
پرسشنامه طرحواره یانگ
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 22
فرمت فایل docx
حجم فایل 18 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 4
پرسشنامه طرحواره یانگ

فروشنده فایل

کد کاربری 4674
کاربر

پرسشنامه طرحواره یانگ


مشخصات « پرسشنامه طرح واره اطاعت یانگ »

روایی و پایایی: دارد

خرده مقیاس ها: دارد

تعداد سوال: 10 سوالی

نوع فایل: word

هدف این پرسشنامه سنجش طرح واره اطاعت است. برای پر کردن این پرسشنامه به احساس خود مراجعه کنید یا این که فکر کنید آن سئوال در کل زندگی تان چقدر درست است. اگر زندگی پر افت و خیزی داشته اید سعی کنید برای پاسخ گویی به سئوالات پرسشنامه چند سال اخیر را مد نظر قرار دهید.


در صورت وجود مشکلی در خرید و دانلود این فایل به صورت 24 ساعته با من در ارتباط باشید @wwwlonoirآی دی تلگرام 09214087336شماره تماس پشتیبانی این فایل :

  • bey tooth
  • ۰
  • ۰
چارچوب مبانی نظری وفصل دوم تحقیق طرحواره های هیجانی
دسته بندی علوم انسانی
بازدید ها 27
فرمت فایل docx
حجم فایل 51 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 24
چارچوب مبانی نظری وفصل دوم تحقیق طرحواره های هیجانی

فروشنده فایل

کد کاربری 7901
کاربر
مشخصات این متغیر:
منابع: دارد
پژوهش های داخلی و خارجی: دارد

کاربرد این مطلب: منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی
تعداد صفحه: 24صفحه
نوع فایل:word

توضیحات از متن فایل

عواطف از بزرگترین نعمت های الهی اند که در انسان به ودیت نهاده شده، زندگی بدون آن ها، بی روح، تیره و ماشینی می نماید. و سلامت روانی و عقلانی انسان ها تا حد زیدی به سلامت عاطفی و هیجانی وابسته است. وضعیت عاطفی می تواند قضاوت های فرد در مورد رفتارهای خود و دیگران و نیز نحوه برخوردهای اجتماعی وی را تحت تاثیر قرار دهد. جلوه های هیجانی نقش های متفاوتی ایفا می کنند؛ از جمله اینکه به عنوان وسیله ای برای برقراری ارتباط با دیگران به کار می روند و فرد می تواند از طریق آن ها اطلاعاتی را در مورد احساسات، نیازها و امیال خود به دیگران منتقل نماید. از سوی دیگر نیز ما یا می گیریم پیام های هیجانی دیگران را بخوانیم، بازشناسی کنیم و طبق آن ها رفتاری مناسب انجام دهیم(قدیری، 1384).

طی سالیان به خاطر پیچیدگی زیاد هیجان، تعاریف مختلفی از آن ارائه شده است. پل کلینجا و آن کلینجا (1981) تعریفی را ارائه کرده اند که عناصر اصلی تعاریف قبلی را شامل می شود. بر طبق این تعریف هیجان حاصل تعامل بین عوامل ذهنی، محیطی و فرایندهای عصبی و هورمونی است. آنها در تایید این تعریف، نکات زیر را مطرح می کنند:

  1. هیجان ناشی از تجاربی عاطفی مثل لذت و ناراحتی است.
  2. هیجان ها باعث می شوند تا فرد تبیین های شناختی خلق کند.
  3. هیجان ها باعث انواع سازگاری های درونی مثل بالارفتن ضربان قلب می شود.
  4. هیجان رفتارهایی را فرا می خواند که اغلب و نه همیشه، بیانی (خندیدن و گریستن)، هدفمند(کمک کردن یا اجتناب کردن) انطباقی ( حذف چیزی که تهدیدی بالقوه برای بقا محسوب می شود ) هستند(فرانکن، 2005؛ ترجمه اسفند آباد، محمودی و امامی پور،1392).

2-4-1. مدل فرا-هیجان

گاتمن و همکارانش (1996) معتقداند یک مولفه مهم از اجتماعی شدن، شامل دیدگاه فلسفی والدین درباره هیجان یا همان مقوله ای است که والدین آن را «فلسفه فرا-هیجانی» می نامند. به طور اخص، برخی از والدین تجربیات کودک از هیجان ها و ابراز هیجان ها (مانند خشم، غم، یا اضطراب) توسط وی را نوعی رویداد منفی قلمداد می کنند که باید از آن اجتناب کرد. این دیدگاه های هیجانی منفی، در تعاملات والدین به دیگران منتقل می شوند، مانند آنکه والد مربوطه نسبت به هیجان های کودک بی اعتنا خواهد بود یا از آنها انتقاد خواهد کرد و یا طاقت خود را در اثر آنها از دست خواهد داد. گاتمن و همکارانش (1996) در نقطه مقابل ایین سبک های اجتماعی شدن هیجانی دردسر ساز، نوعی سبگ مربی گری هیجان را شناسایی کردند که شامل موارد زیر است: توانایی تشخیص سطوح حتی پایینی از شدت هیجانی، قلمداد کردن این هیجان های ناخوشایند به عنوان فرصتی برای ایجاد صمیمیت و انجام حمایت، کمک به کودک در راستای برچسب زنی هیجان ها و افتراق دادن آنها از یکدیگر، و پرداختن به حل مساله با کودک مربوطه. فرزندان والدینی که سبک مربی گری هیجان را در پیش می گیرندف به احتمال بیشتری قادر هستند هیجان های خویش را خودشان ارامش بخشند



در صورت وجود مشکلی در خرید و دانلود این فایل به صورت 24 ساعته با من در ارتباط باشید @wwwlonoirآی دی تلگرام 09214087336شماره تماس پشتیبانی این فایل :

  • bey tooth
  • ۰
  • ۰
مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع طرحواره های هیجانی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 19
فرمت فایل doc
حجم فایل 56 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 23
مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع طرحواره های هیجانی

فروشنده فایل

کد کاربری 7243
کاربر

مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع طرحواره های هیجانی

دارای منابع کامل

دارای رفرنس دهی استاندارد

تعداد صفحات :23

فرمت: docx

طرحواره های هیجانی

2-4-1. مفهوم هیجان

عواطف از بزرگترین نعمت های الهی اند که در انسان به ودیت نهاده شده، زندگی بدون آن ها، بی روح، تیره و ماشینی می نماید. و سلامت روانی و عقلانی انسان ها تا حد زیدی به سلامت عاطفی و هیجانی وابسته است. وضعیت عاطفی می تواند قضاوت های فرد در مورد رفتارهای خود و دیگران و نیز نحوه برخوردهای اجتماعی وی را تحت تاثیر قرار دهد. جلوه های هیجانی نقش های متفاوتی ایفا می کنند؛ از جمله اینکه به عنوان وسیله ای برای برقراری ارتباط با دیگران به کار می روند و فرد می تواند از طریق آن ها اطلاعاتی را در مورد احساسات، نیازها و امیال خود به دیگران منتقل نماید. از سوی دیگر نیز ما یا می گیریم پیام های هیجانی دیگران را بخوانیم، بازشناسی کنیم و طبق آن ها رفتاری مناسب انجام دهیم(قدیری، 1384).

طی سالیان به خاطر پیچیدگی زیاد هیجان، تعاریف مختلفی از آن ارائه شده است. پل کلینجا و آن کلینجا (1981) تعریفی را ارائه کرده اند که عناصر اصلی تعاریف قبلی را شامل می شود. بر طبق این تعریف هیجان حاصل تعامل بین عوامل ذهنی، محیطی و فرایندهای عصبی و هورمونی است. آنها در تایید این تعریف، نکات زیر را مطرح می کنند:

1. هیجان ناشی از تجاربی عاطفی مثل لذت و ناراحتی است.

2. هیجان ها باعث می شوند تا فرد تبیین های شناختی خلق کند.

3. هیجان ها باعث انواع سازگاری های درونی مثل بالارفتن ضربان قلب می شود.

4. هیجان رفتارهایی را فرا می خواند که اغلب و نه همیشه، بیانی (خندیدن و گریستن)، هدفمند(کمک کردن یا اجتناب کردن) انطباقی ( حذف چیزی که تهدیدی بالقوه برای بقا محسوب می شود ) هستند(فرانکن، 2005؛ ترجمه اسفند آباد، محمودی و امامی پور،1392).

2-4-2. مدل فرا-هیجان

گاتمن و همکارانش (1996) معتقداند یک مولفه مهم از اجتماعی شدن، شامل دیدگاه فلسفی والدین درباره هیجان یا همان مقوله ای است که والدین آن را «فلسفه فرا-هیجانی» می نامند. به طور اخص، برخی از والدین تجربیات کودک از هیجان ها و ابراز هیجان ها (مانند خشم، غم، یا اضطراب) توسط وی را نوعی رویداد منفی قلمداد می کنند که باید از آن اجتناب کرد. این دیدگاه های هیجانی منفی، در تعاملات والدین به دیگران منتقل می شوند، مانند آنکه والد مربوطه نسبت به هیجان های کودک بی اعتنا خواهد بود یا از آنها انتقاد خواهد کرد و یا طاقت خود را در اثر آنها از دست خواهد داد. گاتمن و همکارانش (1996) در نقطه مقابل ایین سبک های اجتماعی شدن هیجانی دردسر ساز، نوعی سبگ مربی گری هیجان را شناسایی کردند که شامل موارد زیر است: توانایی تشخیص سطوح حتی پایینی از شدت هیجانی، قلمداد کردن این هیجان های ناخوشایند به عنوان فرصتی برای ایجاد صمیمیت و انجام حمایت، کمک به کودک در راستای برچسب زنی هیجان ها و افتراق دادن آنها از یکدیگر، و پرداختن به حل مساله با کودک مربوطه. فرزندان والدینی که سبک مربی گری هیجان را در پیش می گیرندف به احتمال بیشتری قادر هستند هیجان های خویش را خودشان ارامش بخشند؛

.

.

.


در صورت وجود مشکلی در خرید و دانلود این فایل به صورت 24 ساعته با من در ارتباط باشید @wwwlonoirآی دی تلگرام 09214087336شماره تماس پشتیبانی این فایل :

  • bey tooth
  • ۰
  • ۰
مبانی نظری و پیشینه تحقیق در مورد طرحواره های ناسازگار اولیه
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 21
فرمت فایل doc
حجم فایل 46 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 25
مبانی نظری و پیشینه تحقیق در مورد طرحواره های ناسازگار اولیه

فروشنده فایل

کد کاربری 7243
کاربر

مبانی نظری و پیشینه تحقیق در مورد طرحواره های ناسازگار اولیه

دارای منابع کامل

دارای رفرنس دهی استاندارد

تعداد صفحات :25

فرمت: docx

2-1- طرحواره های ناسازگار اولیه

2-1-1 مفهوم طرحواره

واژه طرحواره در اصل ریشه یونانی کلمه Scheen به معنای "داشتن" و یا شکل گرفتن" است. آرون بک معتقد است که طرحواره ها نقش اصلی در ارتباط با موضوعات تکراری در تداعی آزاد، تصورات و رویاها، ایفا می کنند. او معتقد بود که طرحواره ها ممکن است عملا مدت ها غیر فعال باشند اما بعدا تقویت یا خاموش شوند که نتیجه تغییرات در نوع داده های دریافتی از محیط است(داتیلیو، 2010؛ ترجمه خواجه و همکاران، 1391).

بعدها نظریه پردازان دیگر، مفهوم اصلی طرحواره را توسعه دادند. برای مثال سگال (1988)نوشت که طرحواره ها شامل " عناصری سازمان یافته از واکنش ها و تجارب گذشته هستند که پیکره ای پیوسته و پایدار از اطلاعات قابل هدایت برای ادراک و تصدیق های بعدی را شکل می دهند". یانگ (1990) زمانی کاربرد روش متمرکز بر طرحواره در اختلالات شخصیتی را معرفی کرد، این مفهوم را گسترش داد. یانگ اظهار کرد که اگر چه بک و همکارانش (1979) به اهمیت طرحواره ها در درمان اشاره کردند، اما راهکارهای درمانی خاص بسیار اندکی را برای پروتکل های درمانی خود تا به امروز ارائه کرده اند. به همین دلیل یانگ مدل بک از طرحواره را توسعه داد و معتقد به یک نظریه چهار سطحی بود که شامل 1) طرحواره های ناسازگار اولیه2) نگهداری طرحواره 3) اجتناب از طرحواره 4) جبران طرحواره می شد(داتیلیو، 2010؛ ترجمه خواجه و همکاران، 1391).

اگر چه طرحواره درمانی متمرکز بر روی زوج ها و خانواده ها شامل توجه به طرحواره های شخصی خود افراد می شود، اما تاکید بیشتر روی سیستم رابطه ای و طرحواره هایی است که به طور ویژه، حول شخص در رابطه گسترش می یابند. همچنین طرحواره درمانی از خانواده اصلی و تجارب اولیه افراد با اعضاء خانواده استفاده می کند(داتیلیو، 2010؛ ترجمه خواجه و همکاران، 1391).

2-3-1. افکار و طرحواره های خودکار

افکار خودکار، شکل کلیدی دیگری از شناخت در نظریه شناختی-رفتاری است که گاهی اوقات با طرحواره درهم می آمیزد، بویژه به این دلیل که تا اندازه ای همپوشی بین هر دو وجود دارد. افکار خودکار اولین بار توسط بک (1976) به عنوان شناخت های همزمانی تعریف شدند که به سبکی سریع اتفاق می افتند وغالبا آگاهانه و به سهولت قابل دسترسی هستند. بنابراین افکار خودکار آگاهانه، مسیری برای کشف باورها و طرحواره های زیربنایی شخص فراهم می کنند(داتیلیو و بیرشک، 1385).

اپستین (1988) به طرحواره شخصی به عنوان "فرضیات برجسته و نسبتا پایداری که شخص راجع به چگونگی عملکرد دنیا خود و جایگاه خود در آن دارد" اشاره می کند. این فرضیات راجع به ویژگی ها و فرایندهایی است که معمولا اتفاق می افتند و به عملکرد انطباقی با سازماندهی تجارب شخصی در درون الگوهای با معنی کمک می کنند و پیچیدگی محیط را کاهش می دهند. با محدودیت انتخابی و راهنمایی و سازماندهی اطلاعات که فرد در اختیار دارد، طرحواره او تفکر مناسب و امکان عمل را امکان پذیر می کند(داتیلیو، 2010؛ ترجمه خواجه و همکاران، 1391).


در صورت وجود مشکلی در خرید و دانلود این فایل به صورت 24 ساعته با من در ارتباط باشید @wwwlonoirآی دی تلگرام 09214087336شماره تماس پشتیبانی این فایل :

  • bey tooth
  • ۰
  • ۰
پکیج طرحواره درمانی هیجانی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 29
فرمت فایل docx
حجم فایل 7 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 1
پکیج طرحواره درمانی هیجانی

فروشنده فایل

کد کاربری 4558
کاربر
مشخصات « پکیج طرحواره درمانی هیجانی »

تعداد جلسات آموزشی: 10 جلسه

تعداد صفحه (B lotus 14): 1 صفحه


توضیحات: پکیج طرحواره درمانی هیجانی جدول. موضوعات و محتوای طرحواره درمانی هیجانی مراحل موضوعات محتوای مداخله 1 سنجش سنجش خط پایه اول، امضای قرارداد رفتاری شرکت در پژوهش، تعیین زمان حضور برای شرکت در درمان 2 ارزیابی اولیه میزان دلزدگی زناشویی، بخشودگی و صمیمیت زناشویی تبیین دلزدگی زناشویی براساس الگوی طرحواره های هیجانی، شناسایی طرحواره های هیجانی دردسرساز، ارایه نظریه ای درباره هیجان، ارایه الگویی از هیجان به بیمار، تمرین توجه آگاهی انفصالی، تکلیف منزل: توجه آگاهی انفصالی

در صورت وجود مشکلی در خرید و دانلود این فایل به صورت 24 ساعته با من در ارتباط باشید @wwwlonoirآی دی تلگرام 09214087336شماره تماس پشتیبانی این فایل :

  • bey tooth
  • ۰
  • ۰
مبانی نظری و پیشینه تحقیق طرحواره های ناسازگار اولیه کلیه محصولات این فروشگاه دارای گارانتی بازگشت وجه می باشد
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 26
فرمت فایل docx
حجم فایل 77 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 50
مبانی نظری و پیشینه تحقیق طرحواره های ناسازگار اولیه

فروشنده فایل

کد کاربری 7243
کاربر

مبانی نظری و پیشینه تحقیق طرحواره های ناسازگار اولیه

رفرنس دهی استاندارد و پاورقی نویسی مناسب

منبع : انگلیسی و فارسی دارد به شیو APA

نوع فایل : WORD و قابل ویرایش با فرمت docx

بخشی از متن :

تاریخچه طرحواره

طرح واره به طور کلی به عنوان ساختار[1]، قالب [2] یا چارچوب [3]تعریف می شود. در فلسفه یونان باستان قدیم منطقیون رواقی[4]، مخصوصاً فروسیپوس[5] (206 الی 279 ق.م) اصول منطقی را در قالب « طرح واره ی استنباط[6]» مطرح کردند (نوسبام[7]،1994 به نقل از یانگ و همکاران 2003) و از آنچه بین همه اعضا یک طبقه مشترک است .همچنین بعضی از حوزه های گوناگون دیگری که در آن از مفهوم طرح واره استفاده شده است، شامل نظریه مجموعه ها، هندسه جبری، آموزش، نقدهای ادبی، و برنامه نویسی کامپیوتری است. زیربنای نظریه طرح واره در کارهای ایمانوئل کانت[8](1929،1781) ردیابی می شود. او توصیف کرد که طرح واره ی سگ یک الگوی ذهنی است که می تواند تصویر یک سگ چهارپا را در کلیتی توضیح دهد که بدون محدودیت برای تجربه ی هر تصویر معین یا بازنمایی هر تصویر ممکن به صورت ملموس و عینی می باشد(آجیده[9]،2003). طرح واره در نظام فلسفی کانت به عنوان «درک ودریافت نقطه اشتراک تمام عناصر یک مجموعه» تعریف می شود. او معتقد بود ادراک و حافظه، نتیجه تجارب حسی دنیای خارج هستند که تحت ساختارهای شناختی متأثرمی شوند و تغییر شکل می دهند(پیس[10]،1988؛ استین[11]،1992 و استین و یانگ،1992).

کسی که اولین بار مفهوم طرح واره را بسط داد بارتلت[12] در سال 1930 بود .بارتلت(1932) با بسط نظریه طرح واره اش برای روان شناسان عصر خود یک چهارچوب طرح واره ایجاد کرد و در رابطه با اطلاعات جدید به تأثیر آگاهی قبلی بر ادراک و حافظه پرداخت. او دریافت فراخوانی حافظه الزاماّ توسط سرشت و منش تعیین می شود و گذشته فرد در جریان رویدادهای کنونی به طور مداوم بازسازی می شود. متخصصان بالینی قبل از1980، اختلالات شخصیت را با اصطلاح «منش» مشخص می کردند. امروزه در ارتباط با بعد روان شناسی، برای اختلالات شخصیت به جای واژه «منش» از اصطلاح «طرحواره» استفاده می شود. بیشتر اوقات اگر نگوییم همیشه، فرآیندهای مربوط به طرح واره به صورت خودکار و بدون آگاهی بر بخشی از سیستم دریافتی ـ ادراکی ما اتفاق می افتد. بدین ترتیب از اوایل دهه ی 1980، نظریه طرح واره وسیله ای مقدماتی برای درک جنبه های روان شناختی فرهنگ نیز شده است. واژه طرح واره در روان شناسی و به طور گسترده تر در حوزه شناختی، تاریخچه ای غنی و برجسته دارد. در حوزه رشد شناختی، طرح واره به عنوان «نقشه انتزاعی شناختی» در نظر گرفته می شود که راهنمای تفسیر اطلاعات و حل مسئله است. بنابراین ما به یک طرح واره زبانی[13] برای فهم یک جمله و به یک طرح واره فرهنگی[14] برای تفسیر یک افسانه نیاز داریم(یانگ،کلوسکو و ویشار؛ ترجمه حمیدپورو اندوز،1389).


1.Structure

2.Frame work

3.Outline

4.Stoic Logicians

5.Frosippus

6.Inference Schemate

7.Nussbaum

8. Kant

9. Ajideh

10.Pace

11. Stein

12. Bartlett

1.Linguistic Schema

2.Cultural Schema


در صورت وجود مشکلی در خرید و دانلود این فایل به صورت 24 ساعته با من در ارتباط باشید @wwwlonoirآی دی تلگرام 09214087336شماره تماس پشتیبانی این فایل :

  • bey tooth
  • ۰
  • ۰
مبانی نظری و پیشینه طرحواره های ناسازگار اولیه و رفتارهای پرخطر
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 41
فرمت فایل docx
حجم فایل 229 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 59
مبانی نظری و پیشینه طرحواره های ناسازگار اولیه و رفتارهای پرخطر

فروشنده فایل

کد کاربری 14636
کاربر

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

2-1- بخش اول:مبانی نظری پژوهش.................................................................................................. 12

2-1-1- طرحواره های ناسازگار اولیه................................................................................................. 12

2-1-2- طرحواره :............................................................................................................... 13

2-1-3- ریشه های شکلگیری طرحواره............................................................................................. 15

2-1-4- طرحواره های ناسازگار اولیه............................................................................................... 18

2-1-5- حوزه های طرحواره و طرحواره ناسازگار اولیه:................................................................................... 19

2-1-5-1- حوزه اول؛ بریدگی/طرد............................................................................................ 19

2-1-5-2- حوزه دوم ؛ خودگردانی و عملکرد مختل.......................................................................................... 20

2-1-5-3- حوزه سوم: محدودیت های مختل..................................................................................... 21

2-1-5-4- حوزه چهارم،دیگر جهت مندی.................................................................................... 22

2-1-5-5- حوزه پنجم:گوش به زنگی بیش از حد و بازداری....................................................................... 23

2-1-2- رفتارهای پرخطر................................................................................ 24

2-1-2-1- موادمخدر و روان گردان............................................................................................... 26

2-1-2-1-1- تعریف اعتیاد و ملاکهای تشخیص آن.................................................................................... 26

2-1-2-1-2- عوامل زمینه ساز مستعد کننده اعتیاد.................................................................................. 28

1- عوامل مخاطره آمیز فردی........................................................................................ 28

2- عوامل مخاطره آمیز بین فردی و محیطی........................................................................................ 30

3- عوامل مخاطره آمیز اجتماعی............................................................................................... 31

2-1-2-1-3- عوامل مؤثر در ادامه مصرف :....................................................................................... 31

2-1-2-1-4- عوامل مؤثر در تداوم مصرف:.................................................................................... 31

2-1-2-1-5- دیدگاه های مطرح روانشناختی در زمینه سوءمصرف مواد.................................................. 32

1- دیدگاه روان تحلیلی........................................................................................... 32

2- دیدگاه زیستی................................................................................ 34

3- دیدگاه فرآیند متضاد......................................................................... 34

4- دیدگاه الگوهای تقویت مثبت.................................................................................................. 35

5- نظریه یادگیری اجتماعی بندورا................................................................................................... 35

6- دیدگاه الگوهای شرطی سازی و یادگیری................................................................................ 36

2-1-2-1-6- نقش تکامل شخصیت در اعتیاد:............................................................................ 36

2-1-2-1-7- نقش دوره نوجوانی در اعتیاد:........................................................................... 37

2-1-2-1-8- نقش صفات شخصیتی در اعتیاد:........................................................................ 38

2-1-2-1-9- دیدگاه اسلام در مورد اعتیاد................................................................................ 40

2-1-2-2- دخانیات................................................................................ 40

2-1-2-2-1- علل گرایش نوجوانان و جوانان به مصرف سیگار........................................................... 41

2-1-2-3- مشروبات الکلی....................................................................................... 41

2-1-2-3-1- اثرات مشروبات الکل بر بدن:............................................................................. 42

2-1-2-4- ایدز....................................................................................... 43

2-1-2-4-1- آمار ایدز در ایران...................................................................... 47

2-1-2-5- خشونت................................................................................ 49

2-1-2-5-1 نظریه های خشونت:........................................................................................ 51

1- نظریه رفتار غریزی................................................................................ 51

2- نظریه زیست محیطی........................................................................... 52

3- نظریه پالایش روانی................................................................................. 52

4- نظریه ناکامی- پرخاشگری.......................................................................................... 53

5- نظریه مبادله........................................................................................... 53

6- نظریه نظارت اجتماعی.................................................................................................... 54

7- نظریه های کارکرد گرایی.................................................................................................. 54

8- نظریه منابع................................................................................ 55

9- نظریه سیستمی.............................................................................................. 55

10- نظریه یادگیری اجتماعی.................................................................................................... 55

2-2- بخش دوم:مطالعات انجام شده داخلی و خارجی............................................................... 56

2-2-1- سوابق مربوط به طرحواره های ناسازگار اولیه:........................................................ 56

2-2-2- سوابق مربوط به رفتارهای پرخطر........................................................................... 58


در صورت وجود مشکلی در خرید و دانلود این فایل به صورت 24 ساعته با من در ارتباط باشید @wwwlonoirآی دی تلگرام 09214087336شماره تماس پشتیبانی این فایل :

  • bey tooth
  • ۰
  • ۰
اختلال شخصیت مرزی طرحواره طرحواره های ناسازگار طرحواره درمانی اضطراب صفت اضطراب حالت افسردگی تکانشگری بررسی اثربخشی طرحواره درمانی بر اضطراب ، افسردگی و تکانشگری افراد دارای اختلال شخصیت مرزی
دسته بندی علوم انسانی
بازدید ها 10
فرمت فایل zip
حجم فایل 71 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 16
بررسی اثربخشی طرحواره درمانی بر اضطراب، افسردگی و تکانشگری افراد دارای اختلال شخصیت مرزی

فروشنده فایل

کد کاربری 19487
کاربر

بررسی اثربخشی طرحواره درمانی بر اضطراب ، افسردگی و تکانشگری افراد دارای اختلال شخصیت مرزی

فایل به صورت ورد می باشد

فرمت فایل doc

16 صفحه

دارای منبع فارسی و انگلیسی

قسمتهای مهم از متن :

پرسش اصلی پژوهش : آیا طرحواره درمانی بر اضطراب ، افسردگی و تکانشگری افراد دارای اختلال شخصیت مرزی تأثیر دارد؟

بیان مسئله:

شخصیت1 ، الگوی خاصی از افکار، احساسات و رفتار منحصر به فرد است. شخصیت ناشی از درون فرد و نسبتاً مداوم و پایدار در طول زندگی است به گفته اریک اریکسون 2 ، در هر مرحله از زندگی ، شخصیت ، نقش عمده‌ای در توسعه مهارت‌های شخصیتی و روانی3 دارد . در طول هر مرحله، فرد با یک بحران روانی 4 توسعه روبرو می‌شود که به عنوان نقطه عطفی در توسعه شخصیتی او است.(چری 5 , 2012)
روان‌شناسان شخصیت، ویژگی‌های منحصر به فرد از افراد، و نیز به شباهت‌ها میان گروه‌هایی از مردم علاقه‌مند شده است. شخصیت سازمان یافته و سازگار است. شخصیت باعث ایجاد اتفاقات می‌شود.هر فرد بر اساس شخصیت خود به محیط پاسخ می‌دهد تنظیمات شخصی هر فرد تحت تأثیر شخصیت فرد است. شخصیت برابر هویت6 است ( اشنایدر7 و اسمیت8 , 2004 )

اختلال شخصیت مرزی9 یک اختلال متداول و ناامید کننده است که با آشفتگی اساسی و اختلال در کنش10 مشخص می‌شود.این اختلال الگوی فراگیر مزمنی از ناتوانی در زمینه‌های عاطفی 11 , رفتاری12 ، روابط بین فردی13, هویت و شناخت14 را در بر می‌گیرد . (لیب 15، زنارینی16 ، شمال 17 لینهان18 و بهس 19 , 2004 )

BPD 20 یکی از شایع‌ترین اختلالات در بیماران بستری و در مراجعان به کلینیک‌های روان شناسی و روان پزشکی است (نوردهال21 و ناسیتر 22, 2005 ) (سادوک 23و سادوک , 2000 ) در میان افراد مبتلا به اختلال شخصیت ، گروه زندیانیان بیشترین طیف را تشکیل می‌دهند (روتر24 ، 2002).آمار جهانی نشان می‌دهد که شیوع اختلالات شخصیت ، به ویژه اختلال شخصیت مرزی در حال افزایش است به طوری که برخی مؤسسات نرخ 9/5 درصد را برای جامعه‌ی نرمال گزارش داده‌اند (گرانتز25 ، تول26 و گاندرسون27 ، 2008) اکثر افراد مبتلا به BPD (50درصد ) در دوره‌ی سنی 18 تا 25 سال تشخیص داده می‌شوند.(گاندرسون28 ،2009).

بیماران مبتلا به BPD در مرز بین نوروز29 پسیکوز30 قرار گرفته و با بی ثباتی فوق‌العاده عاطفه , خلق31 رفتار و روابط شیئی مشخص هستند . این اختلال را اسکیزوفرنی سرپایی32 ، شخصیت "انگار که " اسکیزوفرنی شبه نوروتیک ، منش پسیکوتیک و شخصیت بی ثبات از نظر هیجانی خوانده می‌شود (دیوسون33 و جانسون34 ، 2007 )

با توجه به پژوهش فوق ، یکی از اختلال‌هایی که در افراد BPD مورد بررسی قرار گرفته است ، اختلال افسردگی1 است.اختلال افسردگی یک اختلال عود کننده می‌باشد . بیشتر افرادی که برای اولین بار مبتلا می‌شوند ، حتی در صورت بهبودی کامل نیز دوره‌هایی از عود را تجربه می‌کنند (کلارک2, بک3 ,آلفورد4 و ویلی5 ، 2001) , ( انگرام6 , میراندا7 و سگال8، 1998) افسردگی اختلالی مزمن و عود کننده است که میزان ابتلا به این اختلال به طور فزاینده‌ای در نسل جدید در حال افزایش است (هولان9 و همکاران (2007 ) ، به نقل از نقی زاده ، 1390 ) بیشتر پژوهش‌هایی که تا به حال در مورد افسردگی صورت گرفته ، بر علامت شناسی خلق یا فراورده‌های شناختی افسردگی تمرکز داشته‌اند.

در اختلال افسردگی میزان نشخوارهای ذهنی فرد درباره‌ی موضوعات منفی افزایش یافته و بیمار درباره‌ی وقایع ناخوشایند گذشته ، مشغله‌های ذهنی جاری و درباره‌ی آینده احساس بدبینانه‌ای دارد.منظور از نشخوارهای ذهنی ، نگرانی10 ، حوا سپرتی11 ، سو گیری‌های توجه ، لغزش‌های حافظه ، سرگردانی ذهنی ، رویاپردازی ، توجه بر خود ، افکار وسواسی 12 و فرایندهای ذهنی مزاحمی هستند که منجر به تداخل در فعالیت‌های شناختی می‌شود (کلارک ، 2005)

اگر چه تحقیق بر روی آسیب پذیری های وابسته به خلق همراه با اختلال شخصیت مرزی (BPD)، عمدتاً بر نقش ضربه تجاوز، بی ثباتی عاطفی، و آسیب پذیری عاطفی متمرکز شده است، شواهد نشان می‌دهد که حساسیت اضطراب (AS) 13نیز برای اختلال شخصیت مرزی ممکن است آسیب پذیری را افزایش می‌دهد. این مطالعه اطلاعات اولیه در رابطه بین AS و اختلال شخصیت مرزی، فراهم می‌کند ، و اینکه آیا رابطه بین حساسیت اضطرابی و اختلال شخصیت مرزی با اجتناب تجربی با واسطه یعنی تلاش برای اجتناب از تجارب ناخواسته، داخلی مانند اضطراب. یافته‌ها نشان می‌دهد که اختلال شخصیت مرزی سرپایی, سطوح بالاتری از حساسیت اضطرابی را نسبت به اختلال شخصیت بدون مرزی مشخص است .

اختلالات اضطراب یکی دیگر از شایع‌ترین گروه‌های اختلالات روانی را تشکیل می‌دهد و میزان شیوع 12 ماه ی آن 7/17 درصد است. (سادوک ، ( 2003 ) ، ترجمه‌ی پور افکاری ، 1385) تقریباً یک قرن پیش ، فروید اصطلاح نوروز را ابداع کرد که به اعتقاد او از لیبیدو14 مهار شده ناشی می‌شود.اضطراب15 را همه‌ی انسان‌ها تجربه می‌کنند.یک احساس منتشر و بسیار ناخوشایند و اغلب مبهم دلواپسی است اما مجموع علایمی که هنگام اضطراب وجود دارد ، بین افراد متفاوت است . (سادوک ، ( 2003 )، ترجمه‌ی پور افکاری ، 1385)

اضطراب به دو شکل دیده می‌شود:اضطراب صفت16 و اضطراب حالت17 .برخی از افراد گاهی اوقات ممکن است احساس وحشت‌زدگی کنند. آن‌ها در حالتی از اضطراب به سر می‌برند و به آن اضطراب حالت گفته می‌شود.دسته‌ی دیگری از افراد مضطرب وجود دارند که همواره مضطرب هستند.آن‌ها آمادگی اضطراب را دارند و نوعی اضطراب مزمن را تجربه می‌کنند که به آن اضطراب صفت گفته می‌شود(ال18 و همکاران ترجمه‌ی سید محمدی , 1386 )

و..........

اهداف پژوهش:

اهداف کلی:

1-تعیین اثر بخشی طرحواره درمانی در میزان اضطراب بیماران مبتلا به اختلال شخصیت مرزی

2- تعیین اثر بخشی طرحواره درمانی در میزان افسردگی بیماران مبتلا به اختلال شخصیت مرزی

3- تعیین اثر بخشی طرحواره درمانی در میزان تکانشگری بیماران مبتلا به اختلال شخصیت مرزی

اهداف ویژه:

تعیین میزان تأثیر طرحواره درمانی بر اضطراب صفت افراد BDP

تعیین میزان تأثیر طرحواره درمانی بر اضطراب حالت افراد BDP

تعیین میزان تأثیر طرحواره درمانی بر نشانه‌های افسردگی افراد BDP

تعیین میزان تأثیر طرحواره درمانی بر نشانه‌های تکانشگری افراد BDP

بررسی تفاوت تأثیر طرحواره درمانی بر اضطراب بین گروه مردان و زنان مبتلا به BDP

بررسی تفاوت تأثیر طرحواره درمانی بر افسردگی بین گروه مردان و زنان مبتلا به BDP

بررسی تفاوت تأثیر طرحواره درمانی بر تکانشگری بین گروه مردان و زنان مبتلا به BDP

جنبه نوآوری یا هر ویژگی جدید تحقیق فعلی نسبت به تحقیقات قبلی :

پژوهش فوق بر انواع اضطراب(صفت و حالت) و تکانشگری و افسردگی افراد مبتلا به اختلال شخصیت مرزی به عنوان متغیر وابسته بوده که در درمان طرحواره ای قرار بگیرند.این پژوهش جنبه‌ی نوآوری داشته و متغیر های فوق جدا و با هم انجام نشده است ، همچنین با توجه به سابقه‌ی پژوهشی در این زمینه ، نشان می‌دهد که تحقیقات در زمینه‌ی طرحواره درمانی موضوع روز مقالات پژوهشی می‌باشد.

روش کار:

الف – روش پژوهش :

طرح کلی این پژوهش، طرح عاملی از نوع بلوکی است.

ب – روش گرد آوری اطلاعات :

بیماران در جلسات مصاحبه‌ی روان‌پزشکی قرار می‌گیرند و بیمارانی که توسط آزمودنی و بر طبق ملاک‌های DSM-IV-TR مبتلا به اختلال شخصیت مرزی می‌باشند انتخاب می‌شوند.جهت ورود به مطالعه‌ی هدایت شده ، هدف برای آن‌ها شرح داده می‌شود.بعد از کسب رضایت از آن‌ها ، داده‌های دموگرافیک مثل سن ، جنس ، میزان تحصیلان ، شغل و .... مورد پرسش قرار می‌گیرد.سپس پرسش نامه‌ی طرحواره های ناسازگار اولیه‌ی یانگ و پرسشنامه‌های اضطراب و افسردگی و تکانشگری ارائه می‌شود.سرانجام داده‌ها گردآوری و تحلیل می‌شوند.

ج – ابزار گرد آوری اطلاعات:

1) آزمون بالینی چند محوری میلون1

یک مقیاس خود سنجی است و برای تصمیم گیری بالینی و تشخیص ابتلای آزمودنی به یک اختلال ویژه یا حضور ویژگی‌های روان شناختی ویژه‌ای در آزمودنی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

.............................


  • bey tooth